Milyen a családi autó, ha magyar?

2017. február 06. 15:52

Ne az autószerelő legyen az ember legjobb barátja! Egy családi autóval szemben ez a magyarországi fő elvárás – nyilatkozta az InfoRádiónak az interneten „Becsületesnepper”-ként ismert használtautó-kereskedő. Kroneraff István szerint családi autó választásakor is igaz, hogy sokan összekeverik a vágyaikat a realitással.

2017. február 06. 15:52

Úgy lehetne a családi autó legfőbb ismérveit összefoglalni, hogy olyan jármű, amelyben négy felnőtt ember csomagokkal elfér – mondta el a szakértő az InfoRádiónak. Kroneraff István szerint ez nem feltétlenül jelent kombi vagy egyterű járművet, de fontos, hogy legyen benne elegendő hely.

Elmondta, hogy Kelet-Európában sokáig egészen mást tekintettünk családi autónak, mint tőlünk nyugatabbra. A 90-es években nálunk ez a Suzuki Swift volt, mert ezt tudták megvenni az emberek, jóllehet ez a gépkocsi családi autónak valójában alkalmatlan. Méretét tekintve kicsi, nincs csomagtartója és hátul eléggé szűkös.

Tapasztalatai szerint családi autó vásárlásánál nálunk ma is az az egyik legfontosabb szempont, hogy olcsó legyen a fenntartása. „Ne a szerelő legyen a legjobb barátom, ne küldjön nekem Thaiföldről képeslapot, mert az én pénzemből elment oda nyaralni” – fogalmazott viccesen az interneten „Becsületesnepper”-ként ismert használtautó-kereskedő. A legfőbb elvárás szerinte, hogy ne romoljon el, ne fogyasszon sokat. Ha a menetteljesítményei már átlagosak, az bőven elég. Ha a 130 kilométer per órás autópályás utazó sebességet tudja tartani, akkor már megfelelő.

A fő szempont tehát a megbízhatóság és az olcsó fenntarthatóság. A használtautó-piacon szerinte 500 ezer forinttól már lehet ezeknek a paramétereknek megfelelő „normális” kocsikat kapni. Ugyanakkor nagyon sok ember már az autó paraméterezésénél tévedésben van: összekeveri a realitást és a vágyait. Minél többet akarunk mutatni, minél nagyobbnak akarunk látszani, teljesen feleslegesen – mutatott rá a kereskedő.

Tapasztalatai szerint egyébként nagyon sok embernek vannak tévképzetei olyan technikai kérdésekről is, hogy például mikor meleg egy motor. Nem árt tudni, hogy a motor nem akkor meleg, amikor a vízhőmérő meleget mutat, mert akkor még a blokköntvény hideg. Ilyenkor télen akár 20 kilométert is járni kell, amíg bemelegszik egy autó – jelezte.

Cáfolta egyben a női-férfi vezetőkre vonatkozó summás megállapításokat is. Nincs olyan, hogy férfi vagy női vezető: vannak férfiak és nők között is rettenetesen rossz és rettenetesen jó pilóták – fogalmazott Kroneraff István az Inforádiónak.

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!