Sokkal több sört vásároltak a magyarok, mint tavaly

2020. február 04. 12:47

Tavaly mintegy 17 ezer kiskereskedelmi üzletben közel 2500 milliárd forintot költöttek a magyarok, ami 7 százalékkal haladja meg a 2018-as összesített éves forgalmat – közölte a Nielsen piackutató.

2020. február 04. 12:47
null

A mennyiségi eladás mintegy 2 százalékkal emelkedett. A bolttípusok körül őrzi vezető szerepét a diszkont, derült ki a Nielsen 100 élelmiszer- és 80 háztartási vegyiáru- és szépségápolási kategóriát monitorozó kiskereskedelmi indexéből.

Szépen fogyott a sör

Az elemzés szerint tavaly csak az

élelmiszerekre 2000 milliárd forintot költöttek a vásárlók,

7 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Értékben változatlan a legnépszerűbb kategóriák sorrendje: vezet a feldolgozott hús, a sör és a sajt, az utóbbi két kategória átlag felett nőtt. Az értékesített élelmiszerek 70 százaléka gyártói márkás.

A háztartási vegyi áruk és testápolási termékek növekedési üteme elmarad az élelmiszerekétől – 6 százalék volt –, a tavalyi forgalom értéke meghaladta a 470 milliárd forintot. A mennyiségi eladás stagnált.

Az elemzés szerint a vegyi áruk esetében minden öt forintból négyet gyártói márkára költenek a magyarok, a sajátmárkás termékek, hasonlóan a 2018-as adatokhoz, az értékbeli forgalom 18 százalékát teszik ki.

A diszkont 27 százalékkal őrzi vezető szerepét a bolttípusok között.

(MTI)

Összesen 3 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Volo
2020. február 06. 00:27
A nyomor...az elszegényedés... itt a jele.... Ja, nem! :D
Arimaspa
2020. február 05. 00:30
Inkább bort. A sok sör hízlal.
Akitlosz
2020. február 04. 22:20
A globális felmelegedés miatt és ellene. Így jobban pusztítják a széndioxidbuborékokat.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!