Magyar siker Amerikában: a lesajnált magyar felsőoktatásnak is van előnye

2017. február 28. 0:22

Erőss Domonkos
Válasz
Az analitikus gondolkodásra nagyon jól felkészít a magyar felsőoktatás – állítja Erőss Domonkos, a Budapesti Corvinus Egyetem hallgatója, aki három csapattársával együtt február elején megnyerte a Floridai Egyetem által szervezett Heavener Nemzetközi Esettanulmányi Versenyt. Interjú.

A győztes csapat tagjai Csanády Luca, Erőss Domonkos, Madarász Natália és Nemes Bence voltak, akiket Kozma Miklós, az Egyetem Vállalatgazdaságtan Intézetének adjunktusa kísért el a versenyre. Madarász Natália a legjobb prezentálónak járó díjat is elnyerte.

A 19 résztvevő csapat a világ vezető egyetemeiről érkezett. A dobogó alsó fokaira például két szingapúri intézet diákjai állhattak fel, de a vert mezőnyben végzett többek Amerikából a Berkeley és a Penn State, Európából pedig a rotterdami és a maastrichti egyetem csapata.

– Hogyan kell elképzelni egy esettanulmány-megoldó versenyt?

– Általában egy-egy konkrét cég valamilyen problémájára kell egy olyan megoldást kidolgozni, amilyet egy tanácsadócég dolgozna ki, ha hozzá fordulnának. Lehet szó stratégiai, pénzügyi, HR- vagy más problémáról. Ezen a versenyen két esetet kellett megoldani, egy 6 és egy 30 órásat. Végül elő kellett adni a megoldást egy zsűrinek, utána pedig válaszolni a kérdéseikre. Az első eset a Northrop Grumman nevű amerikai hadiipari cég HR-problémájáról szólt, míg a 30 órásban a CSX Transportation nevű amerikai vasúttársaságnak kellett kidolgozni egy stratégia módosítást, és választ adni arra a kérdésre, hogyan lenne a legjobban befektetni 500 millió dollárt.

– A magyar hallgatóknak gyakran kell ilyen esettanulmányokat megoldaniuk?

– Az amerikai oktatásban szinte minden órán, akár több esetet is. Az Egyesült Államokban is tanultam, így tudom, hogy gyakran kizárólag konkrét eseteken keresztül sajátítanak el egy-egy elméletet. Itthon kevesebb ilyet láttam, de nálunk is vannak esettanulmány-órák és -versenyek. A Corvinus Egyetem Vállalatgazdaságtan Intézete például kialakított egy négy kurzusból álló blokkot, ahol az utolsó két tantárgy kifejezetten esettanulmányokkal segíti a hallgatókat az elmélyülésben. Ezek nagy elkötelezettséget és energiabefektetést igénylő tárgyak, de nagyon hasonlítanak a gyakorlatias amerikai oktatásra. Kiemelném még a volt corvinusos diákok által alapított CaseSolvers nevű szervezetet, ami szintén sokat segít a versenyeken induló vagy tanácsadócégekhez jelentkező hallgatóknak a felkészülésben.

(...)

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.

Összesen 3 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés