Ezért egyen bioételt!

2016. február 19. 7:34
Még manapság is sokan vannak, akik az organikus ételeket a szélhámosság kategóriájába sorolják, mondván, ugyanazt kapjuk, mint a nem biónál, csak drágábban. A legtöbb, amit javára írnak, az az, hogy kevesebb vegyszermaradványt tartalmaz. Már ez sem elhanyagolható előny, de az MTI híradása szerint amerikai tudósok még ennél is több előnyét bizonyították az ilyen élelmiszereknek.

A szakemberek tejről és húsokról készített tanulmányokat – összesen több mint 250 munkát – elemezve mutattak ki egyértelmű különbségeket a bio és nem bio élelmiszerek között. A tanulmányt vezető Newcastle-i Egyetem professzoraként dolgozó Chris Seal szerint az omega-3 zsírsavak fogyasztását a szív– és érrendszeri betegségek kialakulásának alacsonyabb kockázatával és az agy fejlődésére, valamint működésére gyakorolt jótékony hatással hozzák összefüggésbe. 

   
A nyugat-európai étrendben túlságosan alacsony ezeknek a zsírsavaknak az aránya és az Európai Élelmiszerbiztonsági Hatóság (EFSA) a beviteli mennyiség megduplázását javasolja" – mondta a szakember. Seal szerint az organikus termékekre való átállás segíthetné ezeknek a fontos tápanyagoknak a megfelelő mennyiségű bevitelét anélkül, hogy közben növelné a bevitt kalóriák és a nem kívánatos telített zsírok mennyiségét. Ez azt jelenti, hogy fél liter zsíros organikus tej az ajánlott napi omega-3 bevitel 16 százalékát, a hagyományos tej a 11 százalékát fedezi. 
 
A British Journal of Nutrition című folyóiratban közölt eredmények szerint továbbá az organikus húsokban alacsonyabb a mirisztin– és a palmitinsav szintje, és az organikus tejben ideálisabb az omega-3/omega-6 arány, valamint magasabb a zsíroldó vitaminok mennyisége.A szakemberek azt is megállapították, hogy a hagyományos tejben 74 százalékkal több jód van, mint az organikus változatban – írta a Medicalxpress című egészségügyi portál.
 
Kétséget kizáróan megmutattuk, hogy tápanyagtartalombeli különbségek vannak az organikus és a hagyományos élelmiszerek között" – húzta alá a tanulmányt vezető Carlo Leifert, az egyetem professzora. Hozzátette: az organikus gyümölcsökre, zöldségekre, húsokra és tejtermékekre való átállással jelentősen növelhető az antioxidánsok és omega-3 zsírsavak napi beviteli mennyisége.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés