Új pályára állítva

2013. május 9. 17:10

Goreczky Gergely
A kárpitos lánya
A 2013-as szüretet már mi fogjuk megmutatni a nagyközönségnek, tehát 2014-ben már piacon lesznek az új szellemiségben készült borok.

- Milyen mértékű a kormányzati szándék, ami a Tokaj Kereskedőház gyökeres átalakításához szükséges, már ami a pénzügyi lehetőségeket illeti?

Goreczky Gergely - A Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt., mint a Tokaj Kereskedőház tulajdonosa maximálisan támogatja a társaság új pályára állítását, és fejlesztési terveit. Magam is e támogatás birtokában vállaltam el a vezérigazgatói feladatokat. A tulajdonos érdeke is a fejlődés, és a nemzeti vagyon helyzetbe hozása. Olyan történelmi helyzet állt elő, amelyben a borvidéki szereplők összefogásával, a Kereskedőház átalakításával és a tokaji borok minőségi javulásával az egész borvidék felemelkedhet. Magyarország egyetlen állami borászatát, a Tokaj Kereskedőházat úgy akarjuk átalakítani, hogy az a teljes borvidék érdekét szolgálja.

- Ez a cég adja a helyi népesség, ha nem is egyetlen, de jelentős bevételi forrását.

Goreczky Gergely - Nem az egyetlen bevételi forrásuk, hisz több lábon álló gazdasági egység Tokaj-Hegyalja és a Zemplén, de fontos jövedelme származik valóban a hegyaljai lakosságnak a borászatból és a szőlőművelésből, hisz több mint ötezer-ötszáz hektáron művelnek szőlőt a borvidéken. Cégünk saját tulajdonában csupán hetven hektár szőlő van, de ami döntő, hogy több mint ezeregyszáz hektárról vásároljuk fel a szőlőt, kétezer-háromszáz kistermelőtől. Jelentős tehát az integrátori szerepünk és a felvásárlást a jövőben is folytatjuk.

- Csupán kifinomult borértő körökben ismert, hogy milyen a magas minőségű tokaji bor. Ezzel szemben a magyarok többsége nem ezt a tiszta ízt ismeri tokajiként. Nem lehet csodálkozni, ha épp ezért nem szeretik, és csak tiszteletből vásárolják meg. Gyenge alapanyagból nem lehet jó bort készíteni. Ez is mutatja, hogy a Kereskedőház eddig egyfajta szociális védőháló szerepét is kénytelen volt betölteni.

Goreczky Gergely - A gyenge minőséget vitatnám, de tény, hogy széles fogyasztói rétegnek alacsonyabb árkategóriában állított elő nagy volumenben borokat a Kereskedőház. Igaz, hogy méretéből és állami feladataiból adódóan nagy mennyiségű szőlőt vásárolt fel, és tömegborokat is forgalmaz, amelyek nem csúcsminőségűek. Viszont emellett mindig volt prémium szegmens is. Mostantól ezt kívánjuk erősíteni, és ez fel fogja tudni venni a versenyt a vidék prémiumborászatainak boraival.

Előremutató fejlesztések már korábban is történtek; a Grand Selection borcsalád és a prémium aszúk is ennek eredményként születtek. Viszont szeretnénk ha nagyobb arányban szerepelnének ezek a magas minőségű borok a kínálatunkban. Hangsúlyozni szeretném, hogy a szélesebb közönségnek szánt boroknak is emelni kívánjuk a minőségét. De ezt csak a felvásárolt szőlő minőségének javításán keresztül tudjuk elérni, amihez szoros együttműködés szükséges a termelőkkel következetes ellenőrzés mellett.”

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés


Ajánljuk még a témában