A hírmédia állapota

2012. március 22. 0:40
Már csak idő kérdése, hogy az Amazon, az Apple, a Google, a Facebook és társaik mikor kezdik el felvásárolni a nagy hagyományokkal rendelkező hírmédia-márkákat.

„A mobil platformok terjedése tovább erősítette az egyébként is gyorsan fejlődő közösségi médiát. Ez egyre inkább a technológia új rétegét képezi, amivel a hagyományos médiának komoly erőfeszítéseket téve lépést kell tartania. (Az erőfeszítés és a lépkedés közben nem igazán látszik, honnan is jön be a pénz.)

A technológiai óriások konszolidációja következtében egyre inkább uralnak mindent, ami a tartalomfogyasztáshoz szükséges (eszköz, operációs rendszer, böngésző, email szolgáltatás, közösségi hálózat, e-kereskedelmi platform stb.). Mindezek következtében ezek a cégek minden eddiginél több adattal rendelkeznek a felhasználókról. Már csak idő kérdése, hogy az Amazon, az Apple, a Google, a Facebook és társaik mikor kezdik el felvásárolni a nagy hagyományokkal rendelkező hírmédia-márkákat. A tech cégek már 2011-ben is világosan rámozdultak a tartalomra: A YouTube saját tartalom gyártását jelentette be, a Yahoo az ABC Newst választotta szövetségesül, az AOL megvette a hírmédia üdvöskéjét, a Huffington Postot, a Facebook a Washington Postot, a Wall Street Journalt és a Guardiant húzta be a Social Reader alá... Innen már csak egy kis lépés, hogy ezek a cégek komolyan is beszálljanak a tartalomgyártásba.”

Összesen 3 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés