Nyomozás indult a Budapest Airportnak nyújtott hitel ügyében

2024. március 01. 14:31

A Nemzetgazdasági Minisztérium szerint ez az ügy is rávilágít arra, hogy miért is lesz jó a reptér tulajdonosváltása és többségi állami tulajdonba kerülése.

2024. március 01. 14:31
Baranya Róbert
Baranya Róbert

Vizsgálatot kezdeményezett az Európai Unió csalás elleni hivatala, azaz az OLAF az Európai Beruházási Bank által a Budapest Airportnak 2018-ban, a Liszt Ferenc Repülőtér bővítésére folyósított 200 millió eurós hitellel kapcsolatban – írta belső dokumentumokra hivatkozva a Politico. 

A lap információi szerint az OLAF nyomozói a hónap elején Brüsszelben kihallgatták Vazil Hudákot, a bank korábbi alelnökét, mint a hitel jóváhagyásában „érintett személyt"

Az OLAF-hoz benyújtott panasz szerint Hudák személyes előnyökhöz juthatott a hitel jóváhagyásából.

A vizsgálat alapjául szolgáló panaszban az is szerepel, hogy a ferihegyi repülőtér bővítése nem felelt meg a környezetvédelmi és egyéb előírásoknak. 

A bank volt alelnökét kihallgatták a repülőtér igazgatótanácsába való megválasztásáról is, mivel a aggályok szerint nem tartotta be az előírt „türelmi időt" az összeférhetetlenségre vonatkozó munkahely-váltásokra vonatkozóan.

Hudák volt szlovák gazdasági miniszter 2016 októberétől 2019 októberéig a bank közép- és kelet-európai részlegét vezette,

és 2020-ban került a Budapest Airport igazgatóságába. 

Az ügyben megkerestük a Nemzetgazdasági Minisztériumot is, amely közölte, hogy a magyar államnak semmilyen érintettsége nincs az ügyben.

Ugyanakkor hozzátették: „Ez az ügy is rávilágít arra, hogy miért is lesz jó a reptér tulajdonosváltása és többségi állami tulajdonba kerülése, ugyanis ilyen ügyek a jövőben semmilyen körülmények között nem fordulhatnának elő”.

Nyitókép: Ferihegyi Repülőtér (Fotó: GettyImages) 

 

Összesen 43 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
sexykitty-76
2024. április 28. 00:27
🍓 ️ ­­­A­­ ­­­d­­­ö­g­­­ö­s­ ­­­l­­á­­n­­­y­­­o­­k­ ­­­v­á­­r­­n­­­a­k­­­ ­­­r­á­d­­­ 👉 𝗪­­­𝗪­­𝗪­.­𝗖­𝗨­­­𝗠𝟰­.­­­𝗙­­𝗨­𝗡
Janika50
2024. március 02. 07:35
A megszámlálhatazlan bolsi nemzetvesztés egyik legnagyobb, legkirivóbb pédája a repülőtér privatizációnak nevezet átadása. Egy néhány "apróságot" megemlittek. MÁV teherszállitás, cukorgyárak, vas-acél művek, honvédség, Hungarocamion, külkereskedelmi vállalatok, Ganz, Csepel művek, ... A sor végtelen. És hol van még amit a bolsipárt korábban elrabolt a Nemzettől és mint sajátját értékesitette. Úgy mint a média, az üdülők, Csillebérc, halas tavak erdők és és és. Ilyen kifosztás után kiváncsi lennék arra, hogy haladóék álltal bezzegezett országok hol lennének. Mert a tszesittéskor elvet főldek, egyebek döntő része sem a korábbi tulajdonosokhoz került vissza. Ne is akarták, hogy igy legyen. Ezért nem volt a kuponoshoz, Treushandeblatt-hoz hasonló megoldás nállunk.
Aegopolis.
2024. március 01. 18:04
Ha a ferihegyi repülőtér bővítése nem felelt meg a környezetvédelmi és egyéb előírásoknak, akkor miért mondja a Nemzetgazdasági Minisztérium, hogy a magyar államnak semmilyen érintettsége nincs az ügyben? Az építésre nem állami szerv ad engedélyt?
nempolitizalok-0
2024. március 01. 17:00
Mennyit tudott lenyelni a srác és melyik libsi-bilinak osztott vissza, hogy idáig az EP-ben elsimogassa az ügyet.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!