A GVH fájdalomcsillapító-reklám miatt bírságolt

2013. augusztus 02. 12:26

Meg nem engedett reklámtevékenységet folytatott a GlaxoSmithKline Gyógyszer- és Egészségvédelmi Termék Kft., amikor televíziós reklámjaiban azt állította, hogy a Panadol Rapid fájdalomcsillapító tabletta 5 percen belül hatni kezd. Emiatt a vállalkozást 2,3 millió forint bírság megfizetésére kötelezte a Gazdasági Versenyhivatal.

2013. augusztus 02. 12:26

A vállalkozás tavaly május és augusztus között különböző kommunikációs eszközökön népszerűsítette a gyógyszert. A GVH pénteki közleményében leírták, a vizsgálat során beszerzett adatok alapján a versenyhivatal megállapította, hogy a gyógyszer fájdalomcsillapító hatásának kezdete egyénenként változó lehet, így a fájdalom megszüntetésének időtartama nagy eltéréseket mutathat.

A vény nélkül is kiadható gyógyszerre vonatkozó reklámállítással kapcsolatban a GVH elsődlegesen nem az állítás valóságtartalmát vizsgálja, hanem azt, hogy a vállalkozás az engedélyezett alkalmazási előírás alapján mutatja-e be a készítményt – emelte ki a versenyhivatal. A GVH szerint nem szükséges, hogy a készítményre vonatkozó alkalmazási előírás szó szerint és teljes egészében jelenjen meg a reklámokban, az azonban fontos, hogy a reklámok fő üzenete feleljen meg az alkalmazási előírásoknak.

Mivel a vizsgálat során azt állapították meg, hogy a cég reklámjában a gyógyszert nem az engedélyezett alkalmazási előírás alapján mutatta be, ezért kötelezték a bírság megfizetésére – közölte a GVH. Hozzátették azt is: súlyosbító körülményként értékelték, hogy a jogsértő gyakorlat a tájékoztatások kiterjedtsége miatt a fogyasztók széles rétegéhez eljutott.

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!