Rendkívüli!

Békemenet after: közönségtalálkozó Bayer Zsolttal, Mráz Ágoston Sámuellel és Horváth Józseffel szombaton 18 órától

Lecserélik a 3-as metró sínjeit

2013. február 07. 12:47

Haladéktalanul megkezdi a 3-as metró sínjeinek cseréjét a Budapesti Közlekedési Központ és a BKV, ehhez a MÁV-tól vesznek 15 kilométer sínszálat. A vonalon további 34 kilométer sín cseréje szükséges, ezek beépítésére a BKK közbeszerzési eljárást írt ki.

2013. február 07. 12:47

A Budapesti Közlekedési Központ és a BKV közös közleményében azt írja: a 2-es vonal felújításához hasonló munka az észak-déli vonalon csak a következő években kezdődhet meg, de a műszaki állapotok annyira leromlottak, hogy csak jelentős korlátozásokkal lehetne a vonalat üzemeltetni, ezért a BKK és a BKV haladéktalanul megkezdi a leginkább elhasználódott sínszálak cseréjét. Ehhez a MÁV-tól vásárolnak 15 kilométer sínszálat, amelyek megfelelőek és beépíthetőek, óránként 80 kilométeres sebességgel használhatóak. A pontos vételár még nem ismert, a MÁV 120 millió forintra becsülte azok árát. Jelezték ugyanakkor, hogy a vonalon 49 kilométer sín cseréje szükséges, a fennmaradó 34 kilométer beépítésére a BKK közbeszerzési eljárást írt ki.

A két cég közlése szerint a síncsere még nem a teljes rekonstrukció része, a munka a vonal biztonságos közlekedésének fenntartásához szükséges. A BKK és a BKV már dolgozik egy olyan európai uniós nagyprojekt előkészítésén, amely a 3-as vonal járműparkjának megújítását és a vonal teljes infrastrukturális felújítását célozza, erre azonban csak a 2014-ben kezdődő hétéves uniós finanszírozási időszakban látnak lehetőséget. A teljes felújítás és az északi meghosszabbítás tervezési feladataira a támogatási szerződés megkötését követően ez év tavaszán írják ki. A projekt része a teljes pálya cseréje, az alagutak szigetelésének felújítása, új tűzvédelmi rendszer kiépítése, a biztosítóberendezés, járművezérlési- és távközlő rendszerek cseréje, állomások felújítása, szerelvények cseréje.

Összesen 4 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
kuwiq
2013. február 07. 13:40
Jobb későn, mint soha. És mi volna, ha hagynánk a síneket a fenébe, és kamionkerekekre raknánk a metrót? A fékek lehetnének tárcsafékek. A RÁBA alakíthatná át a futóműveket, és csőben vezetett trolimutánsként működne tovább a 3-as metró?
OrangeOrder
2013. február 07. 13:09
Egészen tuti, hogy erről is Tarlós meg az Orbán tehet, hogy két év alatt se tudták helyrehozni, amit a maoista 20 év alatt elodázott!
kjkj945
2013. február 07. 13:01
http://www.hir24.hu/baleset-bunugy/2013/02/07/surgosen-fel-kell-ujitani-a-3-as-metro-sinjeit/ A metróvonal legrégebbi szakasza 1976 óta üzemel, de a legújabb szakaszon is 23 éve futják köreiket a szerelvények. A pálya műszaki állapota olyan rossz, hogy nem lehet uniós pénzekre várni, azonnal lépni kell. Mert a demckájnak csak a4-es csak a 4-es!!!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!