Hibás összetételű kúp miatt kerültek kórházba

2017. december 3. 00:04

Egy gyógyszerész figyelmetlensége miatt került kórházba több gyerek Miskolcon. Az MTI híre szerint az Országos Gyógyszerészeti és Élelmezésegészségügyi Intézet azt valószínűsíti, hogy a patikus összecserélt két hatóanyagot egy kúp készítésekor, s ez okozott súlyos tüneteket.

Az OGYÉI egy bejelentést követően laboratóriumi vizsgálatot végzett, ennek során vonták le a fenti következtetést. Foglalkozás körében elkövetett veszélyeztetés gyanúja miatt megkeresték a rendőrséget.
   

A vizsgálat jelenleg is tart, az ellenőrzés lezárultáig az OGYÉI felfüggesztette a patika működési engedélyét.  Az intézetnek tett bejelentés arról szólt, hogy egy gyógyszer nem várt, minőségi hibára utaló tüneteket okozott. A laborvizsgálatok és az adatok elemzése alapján az országos tisztifőgyógyszerész azonnal intézkedett, egyebek mellett visszakérette az összes érintett betegtől és a patikából az elkészített, de még fel nem használt gyógyszereket. A kúp olyan tüneteket okozott, amelyek miatt több gyermek kórházi ellátásra szorult.
   

Az OGYÉI saját hatáskörében eljárva kivizsgálta az ügyet, értesítette a társhatóságokat, és bejelentést tett a rendőrségre. A patika mindvégig együttműködött a hatóság munkatársaival, az érintett gyógyszerész elismerte a felelősségét. Az OGYÉI információi szerint a gyermekek hazamehettek a kórházból, maradandó egészségkárosodást nem szenvedtek. 

A rendőrség foglalkozás körében elkövetett gondatlan veszélyeztetés miatt indított eljárást az ügyben – közölte Janasóczki Attila, a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Rendőr Főkapitányság szóvivője.

A bejegyzés trackback címe: http://egeszseg.mandiner.hu/trackback/31003